Με δεδομένη την αδυναμία των ελληνικών τραπεζών να δανειοδοτήσουν
τον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας οδού, ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο
οριστικής διακοπής του έργου, εάν δεν υπάρξει πολιτική παρέμβαση και
χρήση πόρων των Διαρθρωτικών Ταμείων.
Όπως εδώ και πάνω από ένα χρόνο, σε σύσκεψη υπό τον κ. Μαγκριώτη,
είχαμε αναφέρει οτι «Λύση» μπορεί ν’ αναμένεται μόνο μέσω ρυθμίσεων–
αποφάσεων της Ε.Ε, της Τρόικας, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και
της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας.
Με το σύνολο των τραπεζών (ελληνικών και ξένων) να θέτουν θέμα
βιωσιμότητας του έργου, λόγω και του σημαντικά μειωμένου κυκλοφοριακού
φόρτου (~20%), άρα και των εσόδων από τα διόδια, σε περίοδο κρίσης,
βαθιάς ύφεσης, η προοπτική για συνέχιση του έργου μέσω χρηματοδότησης
του παραχωρησιούχου απομακρύνεται όλο και περισσότερο.
Η πρόσφατη απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για δυνατότητα χρήσης
πόρων των Διαρθρωτικών Ταμείων για δάνεια και εγγυήσεις από
χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που χρηματοδοτούν έργα που έχουν
σταματήσει από το 2010, ίσως οδηγήσει και στην απεμπλοκή των 4 μεγάλων
οδικών έργων, μεταξύ αυτών και της Ολυμπίας Οδού. Η πρωτοβουλία αυτή
είναι γνωστή ως «Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου» και προβλέπει τη διάθεση
πόρων από το ΕΣΠΑ για την παροχή εγγυήσεων στις τράπεζες προκειμένου,
με τη σειρά τους, να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομής.