12.4 C
Aigio
Κυριακή, 12 Ιανουαρίου, 2025
HomeΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣΑιγιάλεια"Κερνάμε Ελλάδα" VS "Οινοξένεια"

“Κερνάμε Ελλάδα” VS “Οινοξένεια”

oinoksenia vs kernameΤώρα που πέρασε λίγος καιρός και δεν κινδυνεύουμε να κατηγορηθούμε ότι χαλάμε την “ωραία ατμόσφαιρα” ας εξηγήσουμε με λίγα απλά λόγια γιατί η φιέστα του “Κερνάμε Ελλάδα” δεν βοήθησε την “ανάπτυξη” του Δήμου Αιγιάλειας – μπορεί και να τη ζημίωσε.
Ο συνδυασμός γαστρονομίας – οινογνωσίας με τον τουρισμό, τα τοπικά προϊόντα και τον πολιτισμό είναι πολύ δυναμική επιλογή για την ανάπτυξη μιας περιοχής (που διαθέτει, φυσικά, τις ανάλογες προϋποθέσεις). Ο Δήμος Αιγιάλειας έχει ξεκινήσει μια όντως πολλά υποσχόμενη προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση, τα “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ”. Οποιοσδήποτε σοβαρός ειδικός σε θέματα τουρισμού και επικοινωνίας θα συμβούλευε το Δήμο να επενδύσει σε αυτή την προσπάθεια και να τη διαφυλάξει. Οπως κάθε σοβαρή επιχείρηση, ο Δήμος θα έπρεπε να διαφυλάξει την αναγνωρισιμότητα του δικού του “προϊόντος”, το όνομα, το όραμα, το στιλ, τις βασικές ιδέες του. Γι’ αυτό υπάρχει η πρόταση να επεκταθούν τα “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ” σε όλο το χρόνο με εκδηλώσεις, καμπάνιες και συστηματική προβολή των τοπικών προϊόντων σε συνδυασμό με την εστίαση και την τοπική κουλτούρα. Ο σκοπός είναι να ενισχυθεί η Αναγνωρισιμότητα της Αιγιάλειας προβάλλοντας το συνδυασμό “Αιγιάλεια – γαστρονομία – τουρισμός – τοπικά προϊόντα”.
Και ενώ αναμέναμε το πώς θα επεκτείνουμε τα “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ”, έρχεται το “Κερνάμε Ελλάδα” που περιοδεύει σε διάφορες πόλεις. Χωρίς συνεννόηση με τους οργανωτές των “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΩΝ”, ο Δήμος πλήρωσε για αυτή την εκδήλωση που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα αναμιγνύοντας γεύσεις και έχοντας μόνο μία κεντρική ιδέα για όλους στα πλαίσια της παλιάς συνταγής “άρτος και θεάματα”. Η ραδιοφωνική διαφήμιση που πλήρωσε ο Δήμος ξεκινούσε με μακεδονική μουσική, τα μενού ήσαν άσχετα με τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κουζίνας, η εκδήλωση δεν ανέδειξε την τοπική εστίαση και τον τουρισμό.
Αν δεν υπήρχαν τα “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ” αυτή η πρωτοβουλία ιδιωτών, δεν θα ήταν άσχημη ως μια αφορμή να έχουμε μια πρώτη σύνδεση Αιγιάλειας- γαστρονομίας. Από τη στιγμή, όμως, που έχουμε τα ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ, ο Δήμος έπρεπε να απαιτήσει το “Κερνάμε Ελλάδα” να γίνει σε συνεργασία με την παρόμοια δική του προσπάθεια και να μοιραστεί τα μηνύματα των “ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΩΝ”.
Ο καλόπιστος παρατηρητής θα πει ότι, έστω και έτσι, κάτι κάναμε, ο κόσμος άκουσε για τη σταφιδόπιτα στο Guiness, τα κανάλια μας “παίξανε”. Ομως αυτά ήσαν εφήμερος εντυπωσιασμός πρωινάδικου. Για να μπούμε στον τουριστικό χάρτη πρέπει να χαράξουμε τη δική μας στρατηγική. Αυτές οι ξεκάρφωτες εκδηλώσεις όχι μόνο δεν συμβάλλουν στο στόχο αλλά μπορεί και να τον αλλοιώνουν.

Σχόλιο του Κώστα Παπακωνσταντίνου
(Επικεφαλής της ΔΡΑΣΥ Αιγιαλέων)

Most Popular