Δημοσίευμα γερμανικής οικονομικής εφημερίδας αγνοεί παντελώς τις προσπάθειες κατασκευής πίστας στη Χαλανδρίτσα
Οι συζητήσεις γύρω από τη δημιουργία πίστας Formula 1 στη Δραπετσώνα εντείνονται καθώς χθες η γερμανική οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt», με δημοσίευμά της αναφέρθηκε εκτενώς στο συγκεκριμένο project.
Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει ότι όλα είναι έτοιμα και αναζητείται ο επενδυτής που θα υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο, ενώ ουδείς λόγος γίνεται για το Αυτοκινητοδρόμιο στην Χαλανδρίτσα Αχαϊας.
Το εκτενές ρεπορτάζ αναφέρεται στα σενάρια που έχουν κατά καιρούς δει το φως της δημοσιότητας, ενώ πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η δημιουργία πίστας ήρθε ξανά στο φως έπειτα από δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του αθλήματος Μπέρνι Εκλεστοουν, ο οποίος είπε ότι είναι σε γνώση του, το ενδιαφέρον για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα και για τον σκοπό αυτό, εξετάζει την πιθανότητα συνάντησης με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Έτσι, καταλαβαίνει κανείς ότι τα ΜΜΕ αγνοούν την Πάτρα, αλλά φαίνεται με τα δημοσιεύματά τους ουσιαστικά να «κλείνουν το μάτι» στη Δραπετσώνα. Παρά το γεγονός ότι η Πάτρα, είναι περισσότερο «έτοιμη» σε σχέση με τη Δραπετσώνα να δεχθεί ένα τέτοιο έργο, εν τούτοις οι επενδυτικοί κύκλοι φαίνεται να έχουν άλλες βλέψεις και σχέδια. Όπως γίνεται αντιληπτό, συνυπολογίζουν ότι η πόλη του Πειραιά έχει έναν επιχειρηματία να ηγείται της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε αντίθεση με την Αχαϊκή Πρωτεύουσα που στα «ηνία» της πόλης έχει εκλέξει ένα λαϊκό αγωνιστή.
Η κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου της Χαλανδρίτσας θα συνεπαγόταν άμεσα και την οικονομική, κοινωνική και τουριστική άνθιση ενός ολόκληρου νομού. Τα κέρδη από την προβολή τέτοιων αγώνων είναι τεράστια, ενώ δεν πρέπει να αγνοούμε τη συμβολή του ΕΣΠΑ ,μέσα από κονδύλια, για την αποπεράτωση του έργου. Πιο συγκεκριμένα:
Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο. Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους. Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα.
Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
Οι αγώνες F1, θα μπορούν γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί. Ο αριθμός των θεατών εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 120.000 θεατές.
Ενδεικτικοί είναι και οι αριθμοί που αναφέρονται στην τηλεθέαση κάθε αγώνα, όπου σύμφωνα με μετρήσεις ο αριθμός των«παρατηρητών» του αθλήματος ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000.