Σοβαρό πρόβλημα λόγω έλλειψης προσωπικού αντιμετωπίζουν οι δύο εφορίες της Πάτρας, καθώς εξαιτίας του αυξημένου καθημερινού φόρτου εργασίας, οι εργαζόμενοι αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. «Κάθε φορά που οι φορολογούμενοι θέλουν να εξυπηρετηθούν αν κάνετε μία βόλτα, θα δείτε ατελείωτες ουρές και συγχρόνως άδεια γραφεία, με τους πολίτες, να μας ζητούν να ακυρώσουμε τις άδειες του προσωπικού, μη καταλαβαίνοντας ότι τα άδεια γραφεία, δείχνουν ανεπαρκές προσωπικό και κενές οργανικές θέσεις», τονίζει ο αντιπρόεδρος του συλλόγου Εφοριακών Πάτρας και πρόεδρος της Γενικής Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΔOY, Φάνης Βαρβαρίτσας. Πολλές φορές άλλωστε, ο Σύλλογος Εργαζομένων στις εφορίες θέτει το ζήτημα προσλήψεων για να καλυφθούν τα τεράστια κενά… «Οι μεγάλες ΔΟΥ υπολειτουργούν από άποψη προσωπικού. Ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων είναι μεγάλος ενώ ταλαιπωρούνται και οι φορολογούμενοι» αναφέροντας ότι η συγχώνευση εφοριών επιδείνωσε την κατάσταση και για τους εργαζόμενους που έχουν φόρτο εργασίας και για τους πολίτες οι υποθέσεις των οποίων εκκρεμούν. Ήδη πάντως στις δύο εφορίες των Πατρών η κατάσταση είναι ήδη επιβαρυμένη και πρόκειται να επιδεινωθεί περαιτέρω, από την συνταξιοδότηση όσων πληρούν τις προϋποθέσεις μη αντέχοντας άλλο τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας. Σύμφωνα με τον κ.Βαρβαρίτσα, ο αριθμός υπηρετούντων υπαλλήλων υπολείπεται σε τρομακτικά ποσοστά με τους αριθμούς να είναι αμείλικτοι. Αυτό σημαίνει ότι σε ολόκληρη τη χώρα από 16.00 εφοριακοί έχουν απομείνει μόλις 9.000 και στην Πάτρα, οι ελεγκτές είναι μόλις 12, όταν μόνο στην Γ΄ΔΟΥ υπάγονται πλέον περίπου 105.000 φορολογούμενοι. «Ακόμη και πιθανή απουσία με κανονική ή αναρρωτική άδεια ενός υπαλλήλου δημιουργεί ζήτημα λειτουργίας Τμημάτων και όχι απλά υπολειτουργίας και η αναγκαιότητα αυτή καλύπτεται από το τμήμα ελέγχου με ότι αυτό συνεπάγεται για την ελεγκτική απόδοση της ΔΟΥ. Πρέπει η ηγεσία να καταλάβει ότι αν θέλει την αύξηση των εσόδων και την πάταξη της φοροδιαφυγής και της υποχρέωσης όσων έχουν αν πληρώνουν, θα πρέπει να επενδύσει στο φορολογικό μηχανισμό, τουλάχιστον με την άμεση πρόσληψη εντός του 2015, 2.000 μόνιμων υπαλλήλων», συμπλήρωσε ο πρόεδρος. Οι συσσωρευμένες και ανέλεγκτες φορολογικές υποθέσεις στις ΔΟΥ Πάτρας και όλης της χώρας είναι εκατοντάδες, φέρνοντας ως παράδειγμα, ότι ένας υπάλληλος του ΣΔΟΕ, αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει από 50 έως 150 υποθέσεις, και στην ΥΕΔΕ, δεν μπορούν από την έλλειψη προσωπικού να υλοποιηθούν οι μεταθέσεις. Αυτό εντείνει τον κίνδυνο, σύμφωνα με τον κ. Βαρβαρίτσα, πολλές από τις υποθέσεις να κινδυνεύουν με παραγραφή, που ισοδυναμεί με απώλειες εσόδων για τα Δημόσια Ταμεία. Τα κλιμάκια υποστελεχωμένα υπολειτουργούν, το ανθρώπινο δυναμικό είναι άνθρωποι και όχι ρομπότ, για να αντέξουν να καλύπτουν ένας την δουλειά 4 ατόμων, όταν την ίδια ώρα οι οικονομικέ στους απολαβές έχουν σημειώσει μείωση μεταξύ 47 και 62%, με αποτέλεσμα αυτοί που ελέγχουν τα έσοδα του κράτους πολλές φορές να αδυνατούν να είναι και οι ίδιοι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς την πολιτεία. Αναμένουν συνάντηση με το νέο ΥΠΟΙΚ Ένα επίσης από τα αιτήματα που θα θέσουν στον υπουργό Οικονομικών, με τον οποίο θα επιδιώξουν συνάντηση μόλις ολοκληρωθεί το ζήτημα των μνημονίων και των διαπραγματεύσεων, εκτός των άλλων θα είναι και η επαναφορά των τμημάτων ελέγχου σε κάθε ΔΟΥ και της ενίσχυσης των κλιμακίων, ώστε να έχουν πλέον την δυνατότητα και τα εφόδια να επιτελέσουν το έργο της είσπραξης για το οποίο λαμβάνουν συνεχώς εντολές, αλλά χωρίς δική τους ευθύνη, το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο, κατέληξε ο αντιπρόεδρος του συλλόγου Εφοριακών Πάτρας και πρόεδρος της Γενικής Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΔΟΥ, Φάνης Βαρβαρίτσας.
(ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ)