15.7 C
Aigio
Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025
HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΤο Επιμελητήριοα Αχαϊας απέστειλε την κατωτέρω επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών Γιάννη...

Το Επιμελητήριοα Αχαϊας απέστειλε την κατωτέρω επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα

epimelitirio newΚύριε Υπουργέ, με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να σας επισημάνουμε, για δυσλειτουργίες και προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί και εμποδίζουν την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της οικονομικής ανάπτυξης, από την εφαρμογή διατάξεων του νόμου 4172/2013.

Αναγνωρίζουμε την προσπάθεια που καταβάλλει η Κυβέρνηση για την σταθεροποίηση της οικονομίας, όμως παράλληλα θα πρέπει να έχει την δυνατότητα και ευελιξία να διορθώνει στρεβλώσεις, που παρουσιάζονται στην συνέχεια και σας ενημερώνουμε, σύμφωνα με όσα περιγράφονται κατωτέρω.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Αναφερόμαστε στο άρθρο 32.Β του Ν. 4172/2013, που ορίζει ότι ως ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου και των εξαρτώμενων μελών του λογίζονται και τα χρηματικά πόσα που πραγματικά καταβάλλονται για αγορά επιχειρήσεων ή σύσταση ή αύξηση του κεφαλαίου επιχειρήσεων που λειτουργούν ατομικώς ή με την μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης ή ανώνυμης εταιρείας ή περιορισμένης ευθύνης εταιρίας ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας ή κοινωνίας ή κοινοπραξίας ή αστικής εταιρίας ή αγορά εταιρικών μερίδων και χρεογράφων γενικώς.

Θεωρούμε, πως θα πρέπει να γίνει κατανοητό και από τις υπηρεσίες του ΥΠΟΙΟ, πως στα πλαίσια της προσπάθειας που καταβάλλουν για αύξηση των εσόδων του Δημοσίου, δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν τέτοιου είδους φραγμοί στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την οικονομική ανάπτυξη, που αντίστοιχα σημαίνει περισσότερα έσοδα για το Δημόσιο και ενίσχυση της απασχόλησης, για τα οποία αγωνιζόμαστε όλοι, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε να επανεξετάσετε την ανωτέρω διάταξη, με στόχο την κατάργησή της, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες ωφέλειες που θα προκύψουν συνολικά, από την απόφασή σας αυτή.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ
Αναφερόμαστε στο άρθρο 23 του Ν.4172 / 2013 και στο εδάφιο β’ που ορίζει ότι «μη εκπιπτόμενη δαπάνη» θεωρείται, «κάθε είδους δαπάνη πού αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με την χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής».

Παράλληλα και σύμφωνα με το άρθρο 30α του Κώδικα Είσπραξης Εσόδων (ΚΕΔΕ) είναι καταρχήν δυνατή η κατάσχεση των τραπεζικών καταθέσεων οφειλετών προς το δημόσιο. Πρόκειται για την κατάσχεση στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων Τραπεζών.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω και με την ισχύουσα νομοθεσία όλα τα χρήματα των επιχειρήσεων οδηγούνται σε τραπεζικούς τους οποίους το υπουργείο οικονομικών έχει την δυνατότητα να κατάσχει, εφόσον υπάρχει οφειλή.

Τα χρήματα όμως, παραμένουν δεσμευμένα σε άτοκο τραπεζικό λογαριασμό προς όφελος των τραπεζών και η οφειλή προς το δημόσιο προσαυξάνεται με πρόστιμα υπερημερίας. Αυτό είναι άδικο και θα πρέπει τα χρήματα που δεσμεύονται να μεταφέρονται αμέσως σε λογαριασμό του δημοσίου αντιλογίζοντας την οφειλή και όχι να παραμένουν άτοκα σε ένα λογαριασμό τον οποίο η τράπεζα επικαλούμενη φόρτο εργασίας μπορεί να διατηρεί δεσμευμένο και άτοκο.

Συνεπώς θα πρέπει το ΥΠΟΙΟ με εγκύκλιό του να υποχρεώνει τις τράπεζες αυτόματα τα χρήματα των κατασχεμένων λογαριασμών να μεταφέρονται στην αρμοδία Δ.Ο.Υ. μειώνοντας η εξοφλώντας την σχετική οφειλή.

Πλέον των ανωτέρω θα πρέπει να σας επισημάνουμε ότι η διάταξη αυτή, προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην Περιφέρεια και ειδικά σε συναλλαγές με αγρότες και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, που υποχρεούνται σε άσκοπες και δαπανηρές μετακινήσεις για τραπεζικές συναλλαγές σε ασήμαντες εμπορικές συναλλαγές.

Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος
Πλάτων Μαρλαφέκας

Most Popular