Η προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τα θέματα της εκπαίδευσης αποδεικνύεται καθημερινά επικίνδυνη για τον κόσμο της εκπαίδευσης. Στις ρυθμίσεις σχετικά με την ελληνόγλωσση και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση κυριαρχεί η ίδια προχειρότητα στην επεξεργασία του νομοσχεδίου. Ο Υπουργός, στα 19 άρθρα του Σχεδίου νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση διαπρέπει σε μεγάλο βαθμό ως αντιγραφέας προηγούμενων νομοθετημάτων. Αντιγράφει και παραθέτει αυτούσια τα άρθρα του νόμου του ΠΑΣΟΚ του 2011. Γιατί κατέθεσε η Κυβέρνηση Σχέδιο Νόμου; Για να αντιγράψει προηγούμενους νόμους;; Τι καινούργιο κόμισε;; Απολύτως τίποτα!! Τελικά, η πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν είναι μόνο πρόχειρη, αλλά και αποτυχημένη!!
• ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
Η Κυβέρνηση λέει ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η άρση των ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά καταργεί τη λογική των ΖΕΠ που βλέπουν την κοινωνία ως ένα ενιαίο σύνολο και υιοθετεί λογικές διαχωρισμών. Για το Υπουργείο Παιδείας του κ. Φίλη δεν υπάρχουν παιδιά Ρομά, όπως και τα παιδιά των μεταναστών δεν αντιμετωπίζονται ως έλληνες ή εν δυνάμει έλληνες πολίτες αλλά ως «εξωτικό» αντικείμενο φιλανθρωπίας. Εμείς ψηφίσαμε το νόμο για να πάρουν ελληνική ιθαγένεια τα παιδιά των μεταναστών. Η Κυβέρνηση μάλλον ακόμα διαπραγματεύεται την εφαρμογή του με τον κυβερνητικό της εταίρο. Το Σ/Ν προβάλλει ότι ο σκοπός της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι η εγγραφή των παιδιών με διαφορετική πολιτισμική προέλευση σε σχολεία μαζί με παιδιά γηγενών. Τι εννοεί η Κυβέρνηση με τον όρο γηγενείς; Δεν είναι γηγενείς οι Ρομά ή τα παιδιά των μεταναστών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα; Το πώς εννοεί η Κυβέρνηση τη διαπολιτισμική παρέμβαση αποδεικνύεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα παιδιά των προσφύγων. Ετοιμάζει δομές όχι ένταξη σε σχολεία. Έχει υποχρέωση όμως, ηθική και νομική, να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να πάνε τα παιδιά στο σχολείο. Με οργάνωση και μέθοδο που φαίνεται ότι δεν έχει. Δικαιολογίες για τις καθυστερήσεις υπάρχουν. Αλλά δεν δικαιολογείται η κοροϊδία. Βαφτίζει τα διαπολιτισμικά σχολεία πειραματικά. Χρειάζεται, πράγματι, αναθεώρηση του τρόπου που λειτουργούν τα διαπολιτισμικά σχολεία ώστε να επιτευχθεί ο στόχος τους. Σήμερα δεν έχουμε ροές μεταναστών ή παλιννοστούντων όπως παλιά. Έχουμε όμως προσφυγική κρίση και όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν ότι αρκετά παιδιά προσφύγων εγγράφονται ή θέλουν να εγγραφούν σε διαπολιτισμικά ή άλλα σχολεία.
• ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
Η Κυβέρνηση συρρικνώνει στην πράξη την δυνατότητα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπως την είχε απαγορεύσει με εγκύκλιό της κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Επιβάλλει ασφυκτικό έλεγχο στις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και στις προαιρετικές σχολικές δράσεις, ενώ ο ρόλος του Υπουργείου είναι η ο έλεγχος της νομιμότητας λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων.
* Στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση η αλλαγή αλά ΣΥΡΙΖΑ είναι η επαναφορά των “αιώνιων φοιτητών” και η κατάργηση της κινητικότητας των καθηγητών μεταξύ περιφερειακών και κεντρικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Δηλαδή, πίσω ολοταχώς στην Παιδεία, με προχειρότητα και κομματική σκοπιμότητα