29 C
Aigio
Παρασκευή, 23 Αυγούστου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΣτο κυκλοφοριακό δεν σχεδιάζουμε το σήμερα, σχεδιάζουμε το μέλλον

Στο κυκλοφοριακό δεν σχεδιάζουμε το σήμερα, σχεδιάζουμε το μέλλον

Η πεζοδρόμηση τμήματος κεντρικού οδικού άξονα μετά 25ετία από την εκπόνηση και έγκριση κυκλοφοριακής μελέτης, είναι διοικητικό μέτρο βεβιασμένο, παράτολμο, αποσπασματικό και ελεγχόμενο ως προς τη νομιμότητα και την σκοπιμότητα.

Τμηματικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις εντός του εμπορικού κέντρου πρέπει να αποτελούν μέρος μιας συνολικής κυκλοφοριακής μελέτης, επικαιροποιημένης ως προς τα κυκλοφοριακά και ευρύτερα κοινωνικά δεδομένα που θα λαμβάνει υπόψη και τις συνθήκες του μελλοντικού πολεοδομικού περιβάλλοντος.
Δια του λόγου το αληθές αρκεί να θυμηθούμε ή να μάθουμε για τους νεότερους, τι είχε συμβεί όταν εφαρμόστηκαν μεμονωμένες και αιφνιδιαστικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Αίγιο.
Αλλαγή κατεύθυνσης στην οδό Ταξιαρχών. Το μέτρο εφαρμόστηκε μετά τον σεισμό του 1995 και είχε ως άμεση συνέπεια την πρόκληση τροχαίου δυστυχήματος στο ύψος της Λαϊκής μεταξύ οχήματος και μοτοσυκλέτας.
Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Μελετοπούλων στην έξοδο προς Μητροπόλεως. Το μέτρο κρίθηκε αναγκαίο λόγω στενότητας του οδοστρώματος, ωστόσο κατά τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του είχε ως αποτέλεσμα διενέξεις μεταξύ οδηγών, μποτιλιάρισμα και δυσκολία στην διοχέτευση της κυκλοφορίας στην οδό Ανδρονοπούλου.
Πολλές διενέξεις ανάμεσα σε ιδιοκτήτες και στελέχη του Δήμου είχαν προκαλέσει και οι προτεινόμενες διενέξεις δρόμων επί της Ταξιαρχών και Ασ. Φωτήλα καθώς και της Χ. Ορεινού στη στροφή της Φιλαρμονικής.
Όλα τα παραπάνω αποσπασματικά μέτρα που πάντως είχαν τις εγκρίσεις Δήμου, Τροχαίας και άλλων, εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής ανακούφισης…αλλά αρκετές από αυτές δεν αποτέλεσαν μέρος μιας γενικότερης επιστημονικής κυκλοφοριακής μελέτης που θα έδινε λύσεις τόσο άμεσα όσο και σε βάθος χρόνου.
Οι κυκλοφοριακές μελέτες που επακολούθησαν και εγκρίθηκαν από τα Δημοτικά Συμβούλια, πρότειναν και έδιναν λύσεις στην εποχή που καταρτίστηκαν και σχεδιάστηκαν. Τα σημερινά δεδομένα όμως είναι εντελώς διαφορετικά. Το κυκλοφοριακό σχέδιο σε συνδυασμό με την ανάπλαση του εμπορικού κέντρου, χρειάζεται αναμόρφωση, τροποποίηση και επικαιροποίηση. Εξαντλητικό διάλογο και ισχυρή πλειοψηφία κατά την έγκρισή του.
Όσο για τις προθέσεις, θεωρείται προκαταβολικά ότι είναι αγνές και θετικές.
Με το κυκλοφοριακό δεν σχεδιάζουμε το σήμερα, σχεδιάζουμε το αύριο.

Δείτε Ακόμα...

Most Popular