8.9 C
Aigio
Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου, 2025
HomeΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠολιτικήΠιερρακάκης: Στρατηγικός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ για βιωσιμότητα και παγκόσμια παρουσία

Πιερρακάκης: Στρατηγικός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ για βιωσιμότητα και παγκόσμια παρουσία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Πιερρακάκης: Στρατηγικός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ για βιωσιμότητα και παγκόσμια παρουσία

18 Δεκεμβρίου 2025
|

Δημόσιες Επιχειρήσεις

Στο πλαίσιο της στρατηγικής για μια βιώσιμη και σύγχρονη δημόσια υπηρεσία, ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε σήμερα στην Βουλή το σχέδιο του Υπερταμείου για τον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ). Η πρόταση στοχεύει στην ενίσχυση της οικονομικής σταθερότητας της εταιρείας, διασφαλίζοντας παράλληλα την καθολική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση σε όλη την επικράτεια.

«Το Ταχυδρομείο μετασχηματίζεται και μένει παρόν. Για να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση περιοχών όπου ένα πλήρες κατάστημα δεν είναι επιχειρησιακά ή οικονομικά βιώσιμο, αλλά η φυσική παρουσία του κράτους παραμένει αναγκαία», δήλωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Ένα Ευέλικτο Σχέδιο: Τρεις Τύποι Παρέμβασης Αναλογικά με τις Τοπικές Ανάγκες

Ο μετασχηματισμός θα πραγματοποιηθεί με ένα διαφοροποιημένο και προσαρμοσμένο στις συνθήκες κάθε περιοχής μοντέλο, αποφεύγοντας μια μονολιθική προσέγγιση. Το σχέδιο προβλέπει τη διαχείριση 158 καταστημάτων, τα οποία θα κατηγοριοποιηθούν και θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις τοπικές τους ιδιαιτερότητες.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός ανέλυσε τα τρία διακριτά σενάρια που θα ακολουθηθούν, επισημαίνοντας την επιθυμία για βέλτιστη εξυπηρέτηση με ελάχιστη διαταραχή στην καθημερινότητα των πολιτών.

🗺️ Ο Χάρτης του Μετασχηματισμού

28 Καταστήματα: Για τα οποία υπάρχει ήδη κατάστημα της ΕΛΤΑ Courier σε απόσταση 100–200 μέτρων. Θα εξεταστεί να αναλάβουν το έργο αυτά τα σημεία, ώστε να μην αλλάξει τίποτα για τους κατοίκους.

113 Καταστήματα: Θα μετασχηματιστούν μόνο αφού βρεθεί πράκτορας των ΕΛΤΑ και κατόπιν πλήρους ενημέρωσης των πολιτών. Από αυτά, σημειώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον από τις τοπικές κοινωνίες.

17 Καταστήματα: Δεν θα μετασχηματιστούν, καθώς καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες τραπεζικών συναλλαγών για τις περιοχές τους.

Σεβασμός στις Τοπικές Κοινωνίες και Ανάπτυξη του Μοντέλου «Shop-in-Shop»

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι η υλοποίηση του σχεδίου δεν θα είναι μηχανιστική. «Αυτό αποδεικνύει ότι το σχέδιο δεν εφαρμόζεται μηχανιστικά, αλλά με σεβασμό στις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Καμία τοπική κοινωνία δεν μένει μετέωρη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, το σχέδιο ενισχύει το επιτυχημένο μοντέλο «shop-in-shop», το οποίο λειτουργεί ήδη σε 500 σημεία σε όλη τη χώρα, όπως σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλεία και πρακτορεία Τύπου. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει την επέκταση της ταχυδρομικής υπηρεσίας και την παρουσία του κράτους σε νέους χώρους, με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.

📮 Το «Shop-in-Shop»: Μια Σύγχρονη Πραγματικότητα

Το μοντέλο της παρουσίας των ΕΛΤΑ μέσα σε υφιστάμενους χώρους λιανικής αποτελεί βασικό πυλώνα του μετασχηματισμού. Με ήδη 500 ενεργά σημεία στη χώρα, προσφέρει ευελιξία, μειώνει το γενικό κόστος λειτουργίας και φέρνει τις υπηρεσίες πιο κοντά στους πολίτες σε καθημερινούς προορισμούς, ενισχύοντας την προσβασιμότητα χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα.

Οι Στόχοι: Βιωσιμότητα, Καθολικότητα και Σύγχρονος Χαρακτήρας

Ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι ο μετασχηματισμός εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ. Οι βασικοί στόχοι είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου, αξιόπιστου και οικονομικά βιώσιμου ταχυδρομικού δικτύου, που να διατηρεί την ισότητα στην πρόσβαση για όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Το σχέδιο στοχεύει να αντιμετωπίσει τον διττό προκληθέντα πρόκληση: από τη μία πλευρά, την ανάγκη για βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και μείωσης του επισιτιστικού κόστους μιας κρίσιμης δημόσιας επιχείρησης, και από την άλλη, την υποχρέωση διατήρησης της καθολικής παροχής υπηρεσιών, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες ή λιγότερο πυκνοκατοικημένες περιοχές.

⚖️ Η Ισορροπία: Οικονομική Λογική και Κοινωνική Υπηρεσία

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ αντιπροσωπεύει μια κλασική πρόκληση στη διαχείριση δημόσιων υπηρεσιών: η αναζήτηση της οικονομικής βιωσιμότητας χωρίς να θυσιαστεί η κοινωνική τους αποστολή. Το διαφοροποιημένο σχέδιο, με τους πρακτορεία, τα «shop-in-shop» και τις εξαιρέσεις για τις τραπεζικές ανάγκες, αποτελεί μια προσπάθεια για επίτευξη αυτής της ισορροπίας, αναγνωρίζοντας ότι το «ένα μέτρο για όλους» δεν είναι αποτελεσματικό.

Το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ που παρουσίασε ο Κυριάκος Πιερρακάκης αποτελεί μια δομημένη απάντηση στο δίλημμα της σύγχρονης δημόσιας υπηρεσίας. Προσπαθεί να συμβιβάσει την οικονομική πραγματικότητα με την ανάγκη για καθολική και αποτελεσματική παρουσία του κράτους, προτείνοντας ένα μοντέλο που βασίζεται στην ευελιξία, την τοπική συμμετοχή και τον εκσυγχρονισμό, με στόχο ένα ταχυδρομείο που είναι ταυτόχρονα βιώσιμο και απαραίτητο.

Most Popular