21.4 C
Aigio
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣΕκκλησιαστικάΣτον Ι.Ν. των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και Θεοπρομήτορος Άννης Συνοικισμού Αιγίου...

Στον Ι.Ν. των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και Θεοπρομήτορος Άννης Συνοικισμού Αιγίου ο Κατανυκτικός Εσπερινός της Β΄ Κυριακής των Νηστειών

Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και Θεοπρομήτορος Άννης του Συνοικισμού Αιγίου τελέστηκε, την Κυριακή 12 Μαρτίου, ο Κατανυκτικός Εσπερινός της Β΄ Κυριακής των Νηστειών, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, συμπροσευχομένου του Σεβασμιωτάτου Γέροντος Μητροπολίτου κ. Αμβροσίου και συμμετεχόντων του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού της πόλεως του Αιγίου.

Τον θείο λόγο κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Μυλωνάς, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Η θέωση του ανθρώπου στη διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά».

Ο ομιλητής στην αρχή υπογράμμισε ότι “ο Άγιος Γρηγόριος καθιέρωσε μία θεολογική χριστιανική ανθρωπολογία, σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος δεν είναι δυνατόν να κατανοηθεί ανεξαρτήτως του Δημιουργού του, ο Οποίος τον έπλασε δισύνθετο, από σώμα υλικό και ψυχή. Χωρίς το σώμα ο άνθρωπος θα ήταν απλώς ένα πνεύμα και χωρίς την ψυχή θα ήταν πτώμα. Προορισμός του ανθρώπου είναι το «καθ’ ομοίωσιν», δηλαδή η κατά χάριν θέωση και ένωσή του με τον Τριαδικό Θεό. Η θέωση του ανθρώπου αποτελεί τον σκοπό της δημιουργίας του. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» Θεού. Είναι δημιούργημα του Θεού, που κλήθηκε από τον Ίδιο τον Δημιουργό του να Του ομοιάσει να γίνει Θεός, όχι βέβαια κατά την ουσία του, αλλά κατά χάριν, όπως λέγεται στη βιβλική γλώσσα. Αυτό όμως δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί μετά την αποστασία του ανθρώπου από τον Θεό και την υποταγή του στην αμαρτία. Η επαναφορά του στο «καθ’ ομοίωσιν» ή τη θέωση είναι η σωτηρία του. Γι’ αυτό τον λόγο ο Θεός σώζει το δημιούργημά Του, ερχόμενος ως άνθρωπος, χωρίς να παύει να είναι Θεός. Τον σώζει με τη ζωή και τον θάνατό Του, με τον Σταυρό και την Ανάστασή Του, εντός της Εκκλησίας.

Και όταν λέμε εντός Εκκλησίας εννοούμε όλη αυτή την μετοχή του ανθρώπου στη ζωή της Εκκλησίας και ιδιαίτερα στο μυστήριο της μετανοίας και στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, όπου μεταλαμβάνει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, γενόμενος «σύσσωμος και σύναιμος τω Χριστώ».

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, λίγο πριν το πέρας του Εσπερινού, ευχαρίστησε τον π. Χρυσόστομο για την εποικοδομητική πνευματικά ομιλία του και προέτρεψε πατρικώς να εντείνουμε όλοι μαζί τον πνευματικό μας αγώνα, με την προσευχή, τη νήψη, την εγκράτεια, την εξομολόγηση και τη συμμετοχή μας στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, προετοιμαζόμενοι με τον τρόπο αυτό  για το μέγα γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου.

Δείτε Ακόμα...

Most Popular