25 Ιουνίου 2026
«Δεν ανήκει σε αρχηγούς ή επιτροπές» – Οι αναρτήσεις για το μέλλον του κινήματος
Η αντίδραση στις αποχωρήσεις
Μετά τις ηχηρές αποχωρήσεις των Βασίλη Κοκοτσάκη και Αθανάσιου Παπανικολάου, η Μαρία Καρυστιανού προέβη σε νέες αναρτήσεις, απαντώντας στις αιχμές περί έλλειψης δημοκρατικών διαδικασιών. Η πρόεδρος του κόμματος «Ελπίδα για τη Δημοκρατία» τόνισε ότι το κίνημα «δεν ανήκει σε αρχηγούς ή επιτροπές» αλλά σε πολίτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν ενεργά.
Σε ανάρτησή της, η κ. Καρυστιανού υπογράμμισε ότι η αποχώρηση του κ. Κοκοτσάκη «έγινε χωρίς καμία προειδοποίηση, ενημέρωση ή συζήτηση», χαρακτηρίζοντας τις αιτιάσεις του «γενικές, ξεκάθαρα πρόωρες και άδικες». Όπως έγραψε, η επιστολή αποχώρησής του δημοσιοποιήθηκε την ίδια ημέρα που αναρτήθηκε η επίσημη ιστοσελίδα του κινήματος, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση.
«Το Κίνημα αυτό δεν ανήκει σε αρχηγούς. Ανήκει στον εργαζόμενο, στη μητέρα, στον νέο άνθρωπο»
Το μήνυμα της Καρυστιανού
Η κ. Καρυστιανού επέμεινε στη βάση του κινήματος: τη συμμετοχή των πολιτών. «Από σήμερα ξεκίνησαν οι εγγραφές, και μαζί τους ξεκίνησε αυτό το μοναδικό, το ιστορικό που υποσχεθήκαμε: ένα κίνημα που το χτίζουν οι πολλοί, όχι οι λίγοι», έγραψε. Σύμφωνα με την ίδια, τα όργανα του κινήματος θα προκύψουν από τις μαζικές εγγραφές στην ιστοσελίδα του, όχι από προσωπικές επιλογές.
Τις προσεχείς ημέρες, όπως ανακοίνωσε, θα οριστεί το προσωρινό Πολιτικό Συμβούλιο του κινήματος και τα κεντρικά όργανα, τα οποία θα έχουν την ευθύνη να οργανώσουν τις δημοκρατικές διαδικασίες που θα ολοκληρωθούν στο πρώτο Συνέδριο. Η ίδια τόνισε ότι «ένα αληθινά δημοκρατικό κίνημα αντιμετωπίζει τους πάντες ισότιμα: χωρίς διακρίσεις, χωρίς διαχωρισμούς».
Οι βασικές θέσεις της Καρυστιανού:
- Το κίνημα δεν ανήκει σε αρχηγούς ή επιτροπές.
- Η συγκρότηση θα γίνει μέσω μαζικών εγγραφών πολιτών.
- Οι αιτιάσεις του Κοκοτσάκη είναι «πρόωρες και άδικες».
- Η αποχώρησή του έγινε χωρίς προειδοποίηση ή συζήτηση.
- Σύντομα θα οριστούν τα προσωρινά όργανα του κινήματος.
Η αποχώρηση Παπανικολάου
Ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου, ο οποίος απέσυρε τη στήριξή του στο κόμμα, μίλησε στον ΣΚΑΪ για τους λόγους της αποχώρησής του. «Στην πορεία διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες που να ανταποκριθούν σε αυτά που πιστεύω», δήλωσε, προσθέτοντας ότι ο ίδιος είχε απευθυνθεί επανειλημμένως για το πρόγραμμα εξωτερικής πολιτικής χωρίς να λάβει απάντηση.
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε ότι η απόφασή του δεν είναι προσωπική, αλλά βασίζεται στην απουσία συλλογικών διαδικασιών και διαλόγου, στοιχεία που κατά την άποψή του είναι απαραίτητα για ένα κίνημα πολιτών. Παρά τις αποχωρήσεις, η κ. Καρυστιανού εξέφρασε την αισιοδοξία της για το μέλλον, καλώντας τους πολίτες να εγγραφούν μαζικά στην ιστοσελίδα του κινήματος.
«Οι πόρτες είναι ανοιχτές. Η Δημοκρατία ανήκει σε όλους μας. Ελάτε να τη χτίσουμε μαζί»


