Είναι Επίσημα Ανοιχτός: Το Πάτρα – Πύργος Συνδέει τη Δυτική Πελοπόννησο σε Ρεκόρ Χρόνου
Με την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος εγκαινιάζεται πλήρως, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους μετακίνησης. Το ταξίδι μεταξύ των δύο πόλεων πλέον δεν ξεπερνά τα 45 λεπτά, ενώ η διαδρομή από την Αθήνα προς τον Πύργο συμπληρώνεται σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Με συνολικό μήκος 74.8 χιλιόμετρα, ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνει μια μακρά και πολυτάραχτη κατασκευαστική πορεία, φέρνοντας μια σύγχρονη οδική σύνδεση σε μια από τις κύριες περιοχές της Πελοποννήσου.
Από τις Περιπέτειες στη Πραγματικότητα
Το έργο, που πέρασε από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και αλλαγές σχεδιασμού κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, επανεντάχθηκε επιτέλους στο δίκτυο της παραχωρησιούχου «Ολυμπίας Οδός» το 2021. Η τελική του κατασκευή ξεκίνησε πραγματικά το 2022, σηματοδοτώντας το τέλος μιας δεκαετούς αναμονής.
Η λειτουργία του τμήματος αυτού μετατρέπει την «Ολυμπία Οδό» στον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας, με συνολικό μήκος 277 χλμ., συνδέοντας άμεσα τις Περιφέρειες της Αττικής, της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας.
🚧 Το Τελευταίο Κομμάτι του Παζλ
Παρά το μεγάλο αυτό βήμα, για την ολοκλήρωση του δικτύου των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου, λείπει ακόμα το τμήμα Πύργος – Τσακώνα. Η χρηματοδότηση και ο δρομολόγησή του εξετάζονται αυτήν τη στιγμή από το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό».
Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Σύστημα Διοδίων
Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάστηκε με νέα χάραξη στα περισσότερα σημεία του και διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Περιλαμβάνει 11 γέφυρες, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 9 κόμβους που εξυπηρετούν σημαντικούς οικισμούς όπως η Αμαλιάδα, η Κυλλήνη και η Γαστούνη.
Μια σημαντική καινοτομία είναι ότι πρόκειται για τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο της χώρας. Η χρέωση γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα αυτόματης πληρωμής. Για το τμήμα Πάτρα – Κυλλήνη (46.5 χλμ.), τα διόδια για ΙΧ θα είναι 3.5 ευρώ, ενώ για το τμήμα που αντιστοιχεί στον Πλευρικό Κόμβο Κάτω Αχαΐας, η χρέωση πέφτει στα 2.1 ευρώ.
💰 Κόστος και Χρηματοδότηση
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεκίνησε από τα 295 εκατ. ευρώ, αλλά με την προσθήκη συμπληρωματικών εργασιών, το συνολικό κόστος ανήλθε περίπου στα 385 εκατ. ευρώ. Το έργο υλοποιήθηκε από κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους, μετά από πολυετή διαδικασία αναθεσήσεων και επανασχεδιασμού.
Νέα Εποχή για τις Μεταφορές στη Δυτική Ελλάδα
Η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να μεταφέρει σημαντικά οφέλη, όχι μόνο στους καθημερινούς μετακινούμενους, αλλά και στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό. Η ταχεία και ασφαλής πρόσβαση μεταξύ Πατρών και Πύργου, καθώς και η βελτιωμένη σύνδεση με την Αθήνα, ανοίγουν νέες προοπτικές για την ευρύτερη περιοχή.
Το έργο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα υποδομής που έχουν ολοκληρωθεί τα τελευταία χρόνια, θέτοντας τελεία σε ένα κεφάλαιο καθυστερήσεων και ξεκινώντας ένα νέο για τις μεταφορές στη Δυτική Πελοπόννησο.
Η πλήρης λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος δεν είναι απλώς ένα νέο δρόμο, αλλά ένας μετασχηματιστικός άξονας που επαναπροσδιορίζει την κινητικότητα και τις οικονομικές προοπτικές για ολόκληρη τη δυτική πλευρά της Πελοποννήσου.


