24 Ιουνίου 2026
Η απάντηση στις κατηγορίες – «Όλα ήταν νόμιμα, δηλωμένα και εγκεκριμένα»
Η έντονη αντίδραση
Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος απάντησε με σφοδρότητα στις καταγγελίες που τον συνδέουν με το σκάνδαλο Qatargate, χαρακτηρίζοντας την υπόθεση «μπούρδα» και απορρίπτοντας κάθε αιτίαση. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ, ο πρώην ευρωπαίος επίτροπος υποστήριξε ότι όλες οι αμοιβές που έλαβε από τον οργανισμό Fight Impunity ήταν πλήρως δηλωμένες και φορολογημένες στην Ελλάδα.
«Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα που δηλώνεται και φορολογείται;» διερωτήθηκε, τονίζοντας ότι είχε λάβει σχετική άδεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το αίτημά του είχε εγκριθεί από την επιτροπή Ηθικής της Κομισιόν, με υπογραφή της προέδρου Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
«Δεν με κάλεσε η βελγική δικαιοσύνη, αλλά κάποιοι αστυνομικοί. Όλη αυτή η ιστορία είναι μια μπούρδα»
«Δεν υπάρχει έλεγχος, υπάρχει συζήτηση»
Ο κ. Αβραμόπουλος διευκρίνισε ότι ο οργανισμός Fight Impunity, στον οποίο συμμετείχε ο Ιταλός πρώην ευρωβουλευτής Παντσέρι, δεν ήταν κάλυψη για παράνομες δραστηριότητες. «Αυτός ο οργανισμός καταπολεμά την ατιμωρησία στον κόσμο. Δεν είναι κάλυψη για τίποτα», τόνισε.
Ο πρώην επίτροπος αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι συμμετείχε σε ταξίδι λόμπινγκ στο Κατάρ με την Εύα Καϊλή. «Όλα αυτά είναι μπούρδες», επανέλαβε, προσθέτοντας ότι η δραστηριότητά του στον οργανισμό περιορίστηκε στη συμμετοχή του ως τιμητικό μέλος, με μηνιαία αμοιβή 3.500 ευρώ, τα οποία δήλωνε κανονικά.
Τα επιχειρήματα Αβραμόπουλου:
- Όλες οι αμοιβές δηλώθηκαν και φορολογήθηκαν στην Ελλάδα.
- Είχε γραπτή άδεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Δεν τον κάλεσε η βελγική δικαιοσύνη, αλλά η αστυνομία.
- Το ένταλμα είναι «άκυρο με τον τρόπο που έγινε».
- Ζητά την άρση της ασυλίας του για να λήξει η υπόθεση.
Επίθεση στις βελγικές αρχές
Ο κ. Αβραμόπουλος εξαπέλυσε επίθεση κατά των βελγικών αστυνομικών αρχών, υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση εγείρεται από σκοπιμότητα. «Για να γλιτώσουν από το γεγονός πως δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, είπαν να διευρύνουν λίγο την έρευνα», δήλωσε, προσθέτοντας ότι αγνόησαν στοιχεία που είχαν τεθεί υπόψη τους πριν από τρία χρόνια.
Σχετικά με τη διαδικασία, ο πρώην επίτροπος τόνισε ότι το ένταλμα σύλληψης δεν ήρθε μέσω της βελγικής δικαιοσύνης, αλλά μέσω της αστυνομίας, και γι’ αυτό διαβιβάστηκε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όχι στο υπουργείο Δικαιοσύνης. «Ο κ. Χρυσοχοΐδης το είχε 2-3 μέρες στο συρτάρι», είπε, επισημαίνοντας ότι ενημερώθηκε από το γραφείο του πρωθυπουργού.
Ζητά άρση ασυλίας
Παρά την έντονη κριτική του, ο κ. Αβραμόπουλος δήλωσε ότι εμπιστεύεται την ελληνική δικαιοσύνη και ζήτησε να αρθεί η βουλευτική του ασυλία για την υπόθεση αυτή. «Ζητώ να αρθεί η ασυλία μου για αυτό το θέμα το τόσο ασήμαντο», τόνισε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η υπόθεση θα λήξει γρήγορα.
Ερωτηθείς για το αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα, ο πρώην επίτροπος απάντησε αρνητικά, αποδίδοντας την υπόθεση σε αστυνομική σκοπιμότητα. «Δεν νομίζω πως υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα. Υπάρχει σκοπιμότητα από κάποιους αστυνομικούς», κατέληξε.
«Ζητώ να αρθεί η ασυλία μου για αυτό το θέμα το τόσο ασήμαντο. Εμπιστεύομαι την ελληνική δικαιοσύνη»


